ابزار و لوازم

مزایای استفاده از لوله مانیسمان

مزایای استفاده از لوله مانیسمان

سیستم لوله کشی از مهمترین فرآیندهایی است که برای راحتی و سهولت ما در زندگی دائما در حال انجام است. در این سیستم همانطور که به وضوح مشخص است، لوله ها از مهمترین تجهیزات محسوب می شوند. بنابراین لوله ها در انواع متفاوتی طراحی و ساخته شده اند. هر یک از آن ها در بخشی از این سیستم نقش خود را ایفا می کنند. از دسته پرکاربردترین لوله ها می توان به لوله مانیسمان اشاره کرد که بهتر است در ادامه با مزایای استفاده از لوله مانیسمان آشنا شویم.

به چه لوله هایی، لوله مانیسمان گفته می شود؟

در بعضی مواقع لوله کشی در این سیستم به استفاده از لوله هایی نیاز دارد که بتوانند در فشار قوی طاقت بیاورند و طول عمر بالایی داشته باشند. بنابراین لوله های درزدار قادر به تحمل این شرایط نیستند. پس در اینجا لوله های مانیسمان ایفای نقش می کنند که به لوله های بدون درز مشهور هستند. وقتی نام لوله بدون درز می آید، به این منظور است که در ساخت این لوله ها، هیچ گونه درز جوشی وجود ندارد و در ساخت آن ها از عملیات جوشکاری استفاده نمی شود. بنابراین یکی از لوله های پرمصرف در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و سایر صنایع حساس، لوله های بدون درز یا همان مانیسمان می باشند.

این لوله ها معمولا ساختاری یکپارچه دارند که از شمش تولید شده اند و در فرآیند ساخت آن ها، همانطور که ذکر شد، از هیچ گونه درز جوشی استفاده نشده است. اصلی ترین کارایی این لوله می توان به انتقال سیال از نقطه ای به نقطه دیگر اشاره کرد که در انواع طول های 6 تا 12 متری طراحی و ساخته شده اند. این لوله ها در واقع نخسین بار توسط دو برابر در قرن 19 به نام های مانیسمان اختراع شدند، که بعدها این نام به روی آن ها گذاشته شد و باقی ماند. لوله های مانیسمان روش ساخت ویژه ای دارند و در صنایع زیادی به کار برده می شوند. به همین دلیل از مزایای زیادی بهره مند هستند که باعث شده است از این لوله ها به صورت گسترده استفاده شود. در ادامه با مزایای استفاده از لوله مانیسمان با ما همراه باشید.

مزایای استفاده از لوله بدون درز یا مانیسمان

از جمله مهمترین مزایایی که در زمان استفاده از انواع لوله های مانیسمان می توانید در صنایع از آن ها بهره مند شوید، می توان به موارد ذکر شده در زیر اشاره کرد:

  • بهره مندی از مقاومت بالا در برابر خوردگی و دمای بالا از جمله مهمترین مزایای لوله های مانیسمان محسوب می شود. همچنین باید توجه داشته باشید که این لوله ها باید با توجه به نوع دما انتخاب شوند. در واقع مقاومت بالای این لوله ها باعث می شود تا بتوان از این لوله ها در صنایع حساس زیادی از جمله پتروشیمی، نفت و گاز و … استفاده کرد.
  • لوله های مانیسمان یا همان بدون درز، به صورت یکپارچه و بدون درز جوش تولید می شوند و این در تمام قسمت های لوله وجود دارد و به کار برده می شود و باعث شده است تا تمام قسمت های لوله به همین صورت تولید شوند. این یکپارچگی به بهبود عملکرد سیستم کمک می کند و باعث می شود در عین حال لوله ها ظاهری زیبا داشته باشد.

مواد اولیه لوله مانیسمان

  • مواد اولیه ای که در لوله های مانیسمان به کار برده شده است، باعث مقاومت بالا و استحکام بالای این لوله ها شده است. بنابراین برای مدت زمان طولانی می توانند دوام بالایی داشته و بدون آسیب باقی بمانند. در واقع این دوام بالای لوله های بدون درز است که باعث شده از آن ها بتوان در صنایع زیادی از جمله کشتی سازی و دریایی استفاده کرد. چرا که تعویض لوله در این صنایع سخت و دشوار است. تنها لوله های مانیسمان می توانند در آن ها نصب و به کار برده شوند.
  • لوله های مانیسمان در مقابل شرایط آب و هوایی سخت مقاومت بالایی داشته و دچار ساییدگی، خوردگی، زنگ زدگی و رسوب زدگی و هر گونه عواملی که باعث می شود از طول عمر آن ها کاسته شود نمی شوند. بنابراین می توانید از آن ها استفاده کاربردی و مهمی در صنایع حساس و دارای فشار قوی داشته باشید.
  • از مهمترین مزایای استفاده از لوله مانیسمان می توان به این اشاره کرد که لوله های مانیسمان نیازی به آزمایش و تست ندارند. در واقع برای آنکه بتوان به مقاومت و یکپارچگی آن ها پی برد، نیازی نیست که آن ها را تحت آزمایش قرار داد. بدون جوش بودن به معنای همان عدم نیاز به آزمایش است.

مزایای استفاده از لوله مانیسمان

خرید لوله های مانیسمان

این دسته از تجهیزات همانطور که ذکر شد، با توجه به مزایای استفاده از لوله مانیسمان که از آن ها بهره مند هستند. در خطوط زیادی به کار برده می شوند که می توان به خطوط لوله گاز طبیعی و نفت، لوله های انتقال آب، خطوط هیدرولیک و خطوط فشار قوی اشاره کرد. البته لازم به ذکر است که کارایی این دسته از تجهیزات محدود به فعالیت های ذکر شده نیست. به صنایع زیادی می توان اشاره کرد که باعث می شود این لوله ها به کارایی گسترده ای دست پیدا کنند.

بنابراین زمانی که برای خرید این لوله اقدام می کنید. باید به متریال ساخت، ابعاد و اندازه آن، نوع اتصالات و نوع صنایعی که قرار است از این لوله در آن استفاده کنید، توجه کنید. تنها در این صورت است که می توانید به یک انتخاب عالی دست پیدا کنید. همچنین لازم است بدانید که بهتر است در این زمینه با مشاوران خرید مشورت کنید. این مشاوران به شما کمک می کنند تا یک انتخای صحیح برای صنایع خود داشته باشید. با مراجعه به نمایندگی های مطرح می توانید از لیست به روزترین قیمت لوله مانیسمان نیز اطلاع کسب کنید و محصول مورد نیاز خود را تهیه نمایید.

کلام آخر

همانطور که ذکر شد، لوله های مانیسمان از مزایای زیادی بهره مند هستند که باعث شده در صنایع بی شماری ایفای نقش کنند. قیمت دقیق این لوله ها با توجه به سایز و جزئیات آن ها متفاوت است. در زمانی که قصد دارید آن را تهیه کنید، می توانید از آن ها اطلاع کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 11 =