ابزار و لوازم

انواع لوله های گلخانه ای

انواع لوله های گلخانه ای

معرفی انواع لوله های گلخانه ای

انواع لوله های گلخانه ای معمولاً برای ساخت و ساز های گلخانه مورد استفاده قرار می گیرند. ساختار برخی از گلخانه ها از لولِه تشکیل می شود که این لوله ها می توانند جنس های مختلفی از جمله: آلومینیوم، فولاد گالوانیزه، چوب و پلاستیک داشته باشند. که هرکدام از این متریال ها کاربرد خاص خود را ارائه می دهند و در موقعیت های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.
پر کاربردترین لولِه ها در میان انواع لوله های گلخانه ای لوله های گالوانیزه به حساب می آیند. که به صورت گالوانیزه گرم یا سرد آبکاری می شوند. البته که طول عمر گالوانیزه گرم ۵ تا ۶ برابر بیشتر از لوله های گالوانیزه ی سرد می باشد.
این لوله های فولادی و گالوانیزه می‌توانند ۲۵ تا ۳۰ سال در محیط گرم و کاملا مرطوب گلخانه کارایی داشته باشند و دچار آسیب خاصی نخواهند شد.
به طور کلی گلخانه سازه ای پوششی می باشد که وظیفه ی اصلی آن تنظیم شرایط آب و هوایی و جلوگیری از ورود آفت ها به فضای داخلی است .و بدین ترتیب شرایط را برای رشد سالم و بهتر انواع گیاهان و محصولات کشاورزی فراهم می کند.
لولِه های گلخانه ای مهم ترین و اساسی ترین اجزای یک گلخانه به حساب می آیند. البته انواع لوله های گلخانه ای را برای آن دسته از گلخانه ها به کار می برند که سقف آن ها با پلاستیک شفاف و شیشه پوشیده شده باشد. از آن جایی که در فضای داخلی گلخانه رطوبت به مقدار بسیار بالایی وجود دارد، در نتیجه بهتر است که در میان انواع لوله های گلخانه ای از نوع گالوانیزه ی آن استفاده داشته باشید. که در برابر رطوبت هرگز دچار فرآیند اکسیداسیون یا زنگ‌زدگی نخواهد شد.

لوله گلخانه ای- قیمت لوله گلخانه| فروش لوله گالونیزه گلخانه- آهن تک

لولِه ی گلخانه ای سبک:

یکی از انواع لوله های گلخانه ای لوله ی سبک می باشد. که با توجه به وزن سبکی که دارد قیمت آن نیز بسیار کم و مناسب است. همین موضوع سبب شده است که طرفداران و خریداران زیادی را به خود اختصاص دهد. این لوله ی گلخانه ای در سایز های مختلف و با ضخامت های گوناگون تولید و عرضه می شود.

لوله ی گلخانه ای کشاورزی:

این لوله در مصارف کشاورزی استفاده می‌ شود و معمولاً در گلخانه هایی که محصولات کشاورزی وجود دارد از این لوله استفاده می کنند. البته در برخی از صنایع نیز از لوله گلخانه کشاورزی می توان بهره برد.

لوله ی گلخانه ای صنعتی:

این لوله در صنایع مختلف کاربرد دارد و علاوه بر گلخانه می توان در صنعت های متنوع از آن بهره برد. لوله های گلخانه ای صنعتی دارای پوشش محافظتی در قسمت داخل و خارج و خود هستند.

لوله ی گلخانه ای سنگین:

لوله های گلخانه ای سنگین دارای وزن و ضخامت بسیار بالایی هستند. و با توجه به مساحت زمین گلخانه های مختلف می توانید مناسب ترین انسان را از انواع لوله های گلخانه ای سنگین را بر اساس نیاز، انتخاب و خریداری کنید.

سایر ویژگی های لوله های گلخانه ای:

انواع لوله های گلخانه ای دارای ویژگی های مختص خود می باشند و همین امر سبب می شود که علاوه بر گلخانه بتوان از آن ها در صنعت های دیگر نیز استفاده کرد. مهم ترین ویژگی که تمام لوله های گلخانه آن را دارا می باشند نصب سریع و آسان است. که این موضوع موجب کاربرد بیشتر آن ها خواهد شد.

یکی دیگر از مسائلی که باید به آن توجه ویژه‌ ای داشت، مسئله ی جا به جایی می باشد. مشکلات مربوط به جا به جایی یکی از دغدغه‌ های مهم گلخانه داران محسوب می‌ شود. اما استفاده از لوله های گلخانه ای تمام این نگرانی ها را از بین می برد. زیرا این لوله ها با توجه به وزن قابل حملی که دارند جا به جایی فوق‌العاده آسانی را خواهند داشت. مقاومت و استحکام بالا نیز از دیگر ویژگی‌ های مهم لوله‌ های گلخانه‌ ای به حساب می آید. که این مقاومت بالا، باعث افزایش طول عمر این لوله ها و کارایی بهتر آن ها خواهد شد.

 

مزایای استفاده از لوله های گلخانه ای گالوانیزه:

لوله گالوانیزه گلخانه به دلیل این که دارای لایه ی محافظتی از جنس روی می باشد، دارای مزیت‌ های بسیار زیادی نیز هست. یکی از بهترین مزیت های این لوله ها دوام و طول عمر بالای آن ها می باشد. و وجود لایه ی محافظتی روی باعث می شود که این لوله ها ماندگاری بسیار بالایی داشته باشند. و تا دهه های متمادی به راحتی قابل استفاده هستند. و هرگز دچار مشکلاتی مانند خوردگی و پوسیدگی و زنگ زدگی نخواهند شد. در نتیجه این عوامل سبب می‌ شوند که هزینه ی گلخانه کاهش پیدا کند و احتیاج نباشد که به صورت سالانه به تعمیر یا تعویض لوله ها بپردازید. همین موضوعات باعث شده‌ اند که اکثر گلخانه داران از لوله های گالوانیزه در گلخانه ی خود استفاده کنند.
انواع اتصالات مربوط به لوله های گالوانیزه گلخانه ای در بازار وجود دارند. و به همین منظور اجرا و نصب آن ها آسان تر و راحت تر خواهد شد. که علاوه بر صرفه جویی در هزینه نقش زیادی در صرفه جویی در وقت نیز ایفا می کند.

ظاهر مناسب لوله های گالوانیزه نیز جزو نکات مهم و مزیت های بسیار مهم آن ها محسوب می شود. پوشش های گالوانیزه برخلاف پوشش های آلی دارای مناطق آسیب‌ دیده و کوچک روی بدنه ی خود نمی باشند. و همین موضوع سبب جذابیت بالای این لوله ها خواهد شد. که سطحی کاملا صاف و یکدست دارند.

سخن پایانی

اگر قصد خرید انواع لوله های گلخانه ای را دارید باید سعی کنید که مناسب ترین و معتبر ترین فروشگاه ها و منابع را برای این خرید انتخاب کنید. زیرا برندهای بسیار زیادی هستند که به تولید انواع لوله های گلخانه ای می پردازند. و ممکن است که برخی از این برند ها کیفیت لازم را نداشته باشند. اما مراکز و سایت های معتبری که به فروش لوله های گلخانه ای می پردازند می توانند بهترین و مناسب ترین برند ها را به شما معرفی کنند. سایت اتصالات آنلاین در رده ی این سایت های معتبر قرار می گیرد و در نتیجه شما می توانید خرید خود را در این زمینه از طریق سایت معتبر اتصالات آنلاین انجام دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − دوازده =