ابزار و لوازم

اتصالات فلزی لوله کشی

اتصالات جوشی

یکی از مهمترین فعالیت هایی که در اطراف ما انجام می شود و ما از آن بی خبر هستیم، لوله کشی می باشد که در آن از تجهیزات زیادی استفاده می شود. شاید شما متوجه آن نباشید، ولی کسانی که در این سیستم سر و کار دارند، می دانند که اتصالات از مهمترین تجهیزات سیستم لوله کشی به حساب می آیند. در واقع اتصالات فلزی لوله کشی از انواع زیادی طراحی و ساخته شده اند که هر یک از آن ها دارای کارایی خاصی در این فرآیند می باشند.

اتصالات فلزی سیستم لوله کشی

یکی از مهمترین فعالیت هایی که دائما در اطراف ما انجام می گیرد و به نوعی باعث آسایش و راحتی ما می شود، لوله کشی می باشد. فعالیتی که به تدریج به اهمیت آن پی می بریم. آیا شده است تا به حال به این موضوع فکر کنید که انواع لوله ها که در اندازه های یکسان طراحی و تولید می شوند، چگونه می توانند در فرآیند لوله کشی به شکل های متفاوت به کار برده شوند؟ در واقع لوله ها از مهمترین تجهیزات لوله کشی به حساب می آیند که در طول این پروژه، نیاز به این دارند که تغییراتی به روی آن ها اعمال شود.

پس این تغییرات به وسیله اتصالات صورت می گیرد. به جرات می توان گفت سیستم لوله کشی بدون اتصالات فلزی قادر به ادامه روند کار خود نیست و در کار آن اختلال ایجاد می شود. بنابراین نحوه انتقال آب در این سیستم به کمک اتصالات و انواع لوله ها انجام می شود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و صنایع، در لوله کشی از انواع اتصالات فلزی به صورت گسترده استفاده می شود. اتصالات در اصل تنها به یک محصول خاص محدود نمی شود و مجموعه ای از تجهیزات می باشند که هر یک از آن ها کارایی خاصی را به عهده دارند که به این مجموعه بزرگ، اتصالات گفته می شود.

اتصالات فلزی لوله کشی

متریال و کاربرد این اتصالات

این اتصالات همانطور که از نام آن پیداست، از متریال فلز مرغوب و درجه یک ساخته شده اند که باعث شده آن ها از مزایای زیادی بهره مند شوند و بتوانند سال های سال بدون تغییر باقی بمانند. این اتصالات در انتقال آب، گاز، تاسیسات حرارت مرکزی و موتور خانه، خطوط آتش نشانی و … به کار برده می شوند و در هر یک از صنایع نقش مهم و حیاتی را در سیستم لوله کشی بازی می کنند. بهتر است که در ادامه با انواع اتصالات فلزی لوله کشی آشنا شوید.

انواع اتصالات فلزی در لوله کشی

همانطور که ذکر شد، اتصلات طیف گسترده ای از محصولات را شامل می شود که هر یک از آن ها در سیستم لوله کشی کارایی مخصوصی را به عهده دارند. بنابراین بهتر است که با آن ها آشنا شوید و بدانید که وجود هر یک از آن ها برای این سیستم لازم و ضروری خواهد بود. انواع این اتصالات به شرح زیر هستند:

  • فلنج ها، که به صورت صفحات دایره ای شکل طراحی شده اند و دارای سوراخ هایی در اطرافشان می باشد. کارایی اصلی این دسته از اتصالات فلزی، بستن لوله ها به یکدیگر و اتصال قطعات دیگر، تغییر مسیر و تغییر قطر لوله است.
  • مغزی از دیگر اتصالات فلزی پرکاربرد محسوب می شود که بارها آن را دیده اید. این اتصال قطعه ای کوتاه است که به صورت آهن ریخته شده ساخته شده است و دارای دو سر دنده ای رزوه ای شکل می باشد. این نوع اتصال در انواع روپیچ توپیچ و روپیچ ساده تولید شده است. کارایی اصلی این قطعه، اتصال دو قطعه از اجزای لوله کشی و تغییر دادن قطر لوله ها می باشد.
  • چهار راهی یک محصول فلزی ناب است که برای ایجاد کردن انشعاب به کار برده می شود. این محصول برای لوله های کم قطر استفاده نمی شود و کاربرد کمتری دارد.
  • سه راهی مساوی تبدیلی که از پرکاربردترین ها محسوب می شود و کارایی آن ایجاد کردن انشعابات فرعی در طول لوله اصلی است.

سایر اتصالات فلزی

  • درپوش فلزی همانطور که از نام آن پیداست، برای مسدود کردن انشعابات استفاده می شود. درپوش در انواع چهار گوشه و شش گوشه طراحی شده است که برای لوله های با قطر کم از در پوش چهار گوشه و برای مسدود کردن لوله های با قطر زیاد از درپوش شش گوشه استفاده می شود.
  • مهره ماسوره اتصال دیگری است که در انواع نری و مادگی تولید شده است که در واقع یک واسط ارتباطی می باشد. نر و مادگی آن به صورت رزوه ای هستند که به روی دو لوله قرار می گیرند. و باعث متصل شدن آن ها به یکدیگر می شوند و پل ارتباطی ایجاد می کنند.
  • زانویی برای تغییر مسیر لوله کشی در زاویه های 90 و 45 درجه به کار برده می شود. از انواع آن می توان به زانویی تبدیل اشاره کرد.
  • بوشن که نوعی حلقه در بین دو لوله است. به این صورت باعث اتصال دادن دو لوله به یکدیگر می شود. این قطعه استوانه ای شکل به صورت های دنده ای، رزوه ای و جوشی موجود می باشد.

خرید اتصالات فلزی

اگر برای تهیه انواع اتصالات فلزی مراجعه کرده اید. بهتر است بدانید که تهیه کردن انواع اتصالات فلزی لوله کشی که کیفیت مطلوبی داشته باشند کار ساده ای نیست. بنابراین باید به یک برند مطرح و معتبر مراجعه کنید. چرا که قرار است از این محصولات مدت زمان زیادی و طی سال های سال استفاده شود و باید طول عمر بالایی داشته باشند.

بنابراین اگر به برندهای مطرح مراجعه کنید، در مقابل کیفیت ایده آل می توانید بهترین و به صرفه ترین قیمت را پرداخت کنید. همچنین باید توجه داشته باشید که به دلیل نوسانات قیمت، اطلاع از قیمت ممکن نیست. باید برای اطلاع از به روزترین لیست قیمت، با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. به این صورت می توانید با مشاهده کاتالوگ این محصولات، آن ها را در نوع مورد نیاز خود تهیه و خریداری کنید.

کلام آخر

برای پیشرفت ساختمان سازی انواع اتصالات به روز و با کیفیت درجه یکی طراحی و ساخته شده اند. بهتر است در زمان خرید دقت کافی داشته باشید. اتصالات فلزی لوله کشی نقش مهمی را در زندگی ما و در صنایع بازی می کنند، پس باید در خرید آن ها دقت نمود.

برای خرید اتصالات فلزی به صفحات زیر مراجعه نمایید:

خرید کپ مانیسمان

استعلام قیمت و خرید زانو مانیسمان

خرید تبدیل مانیسمان

قیمت و خرید سه‌راه مانیسمان

خرید سر دنده مانیسمان

استعلام قیمت و یا خرید زانو جوشی درزدار

خرید تبدیل جوشی درزدار

قیمت سه‌راه جوشی درزدار

خرید سردنده جوشی درزدار

قیمت و خرید زانو دنده‌ای

خرید مهره و ماسوره

استعلام قیمت و خرید مغزی گالوانیزه

خرید بوشن گالوانیزه

استعلام قیمت و خرید چپقی گالوانیزه

خرید روپیچ و توپیچ گالوانیزه

قیمت کپ گالوانیزه

خرید سه راه و چهارراه گالوانیزه

قیمت مغزی فشار قوی

خرید بوشن نیم بوشن فشار قوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 6 =