ابزار و لوازم

کاربرد لرزه گیر

انواع لرزه گیر

لرزه گیر وسیله ای کاربردی می باشد که خاصیت ضد ارتعاش دارد و جزو مهم ترین و ضروری ترین تجهیزات دینامیکی محسوب می‌ شود. از این وسیله به وفور در صنعت لوله کشی استفاده می شود و اگر بخواهیم بگوییم که کاربرد لرزه‌گیر مربوط به چه صنعتی می باشد قطعاً صنعت لوله کشی در صدر در آن قرار دارد.
وظیفه ی اصلی که لرزه گیر برعهده دارد این است که از لرزش های به وجود آمده در خطوط لوله جلوگیری کند. و این کار را به بهترین شکل ممکن انجام می‌ دهد. زیرا وجود لرزش در خطوط لوله باعث آسیب به سطح لوله می شود و طول عمر لوله را کاهش می‌ دهد. در نتیجه وجود لرزه گیر جلوی هرگونه آسیب برای لوله را می گیرد.
برای اینکه یک لرزه گیر بتواند عملکرد مناسب و خوبی از خود ارائه دهد و انواع لرزه ها و ارتعاشات را به خوبی حذف کند، نیازمند این است که کیفیت بالایی داشته باشد. برای اینکه لرزه گیر شما باکیفیت و خوش‌ ساخت و بادوام باشد، باید آن را از فروشگاهی معتبر خریداری کنید. تا مطمئن باشید لرزه‌گیر مورد نظر کیفیت بالایی دارد در همین راستا سایت اتصالات آنلاین در خدمت تمام خریداران گرامی می باشد تا بتوانند لرزه‌گیر مورد نظرشان را از طریق این سایت با قیمتی مناسب خریداری کنند.
لرزه گیر ها انواع مختلفی دارند. که هم به صورت ساده و هم به صورت پیچیده ساخته می‌ شوند. اما به طور کلی کاربردی که اکثر لرزه گیر ها ارائه می دهند با هم یکی می باشد. قصد داریم که در این مقاله کاربرد لرزه گیر را به صورت کامل بررسی کنیم.

خرید لرزه گیر آکاردئونی

کاربرد لرزه گیر چیست؟

لرزه گیر ها برای جذب لرزش ها و حرکات اضافی در صنایع مختلف استفاده می شوند و به همین علت انواع مختلفی دارند. زیرا هر صنعت باید لرزه گیر مختص خود را استفاده کند.
علاوه بر این لرزه گیر ها از لحاظ جنس، متریال، سایز و اندازه هم متغیر هستند و انواع مختلفی دارند. اگر بخواهیم کاربرد لرزه گیر را در صنعت های مختلف توضیح دهیم باید بگوییم که این وسیله در صنایع مختلفی مانند صنعت پتروشیمی، دریایی، دارویی، نفت، گاز، فولاد، سانتریفیوژ، تهویه مطبوع، نیروگاه بخار، ذوب آهن و تاسیسات ساختمانی استفاده می شود. پس می توانیم نتیجه بگیریم که این وسیله کاربرد بسیار زیادی در صنعت های مختلف دارد و برای اکثر مشاغل جزو ملزومات مهم می باشد.
قطعاً لرزش و ارتعاش مسئله‌ ای است که با آن برخورد داشته اید و اکثر صنعتگران به صورت روزانه با آن برخورد دارند. برای رفع این مشکل استفاده از لرزه گیر پیشنهاد می شود.
زیرا لرزه گیر می تواند به بهترین شکل ممکن هرگونه ارتعاش و لرزش را از خطوط مختلف به خصوص از خطوط لوله حذف کند. در نتیجه وجود آن کاملاً الزامی می باشد.
استفاده از لرزه گیر می تواند جلوی بسیاری از آسیب‌ ها و مشکلات را بگیرد و همین مسئله مهم ترین چیزی است که باید در رابطه با کاربرد لرزه گیر به آن بپردازیم.
نقش مهمی که لرزه گیر در خطوط لوله کشی ایفا می کند غیرقابل کتمان است و پرداختن به این نقش و آگاهی از آن باعث می شود تا افراد بتوانند به خرید بهتر و موفقیت آمیزتر لرزه گیر ها بپردازند.

لرزه‌گیر لاستیکی ارتعاشات صنعتی آما

معرفی لرزه گیر های ضد ارتعاش:

لرزه گیر های ضد ارتعاش بدون تردید جزو پر فروش‌ ترین لرزه‌گیر ها محسوب می شوند. زیرا برای تمام خطوط و دستگاه ها قابل استفاده می باشند. و می توانند هر گونه لرزش و ارتعاش را به بهترین شکل ممکن حذف کنند. این مسئله اهمیت بسیار بالایی دارد.
این لرزه گیر ها می توانند برای تمام دستگاه هایی که با سیالات مختلف (آب، مایع، گاز) در ارتباط هستند استفاده شوند. وقتی این دستگاه ها دچار ارتعاش شوند لرزش لوله ها نیز منتقل خواهد شد. در نتیجه از طریق لوله به بخش‌های دیگر هم انتقال پیدا می کند و جدایی از این خطوط لوله هم آسیب زیادی می بیند.
پس برای جلوگیری از تمام این اتفاقات و متوقف کردن این ارتعاشات و لرزه ها باید از یک لرزه گیر کاربردی و با کیفیت استفاده شود. تا جلوی هرگونه از این اتفاقات هم گرفته شود و خطوط لوله بتوانند دوام مناسبی از خود ارائه دهند و کارکرد مناسبی هم داشته باشند. برای خرید یک لرزه گیر ضد ارتعاش با کیفیت، سایت اتصالات آنلاین در خدمت شما می باشد. تا یک لرزه گیر خوب را خریداری کنید.

نصب لرزه گیر چگونه است؟

بعد از آگاهی از از کاربرد لرزه‌ گیر خوب است که طریقه ی نصب این وسیله را هم بدانید که اگر قصد خریداری آن را دارید بتوانید به بهترین شکل ممکن آن را نصب کنید.
برای نصب لرزه گیر در ابتدا باید طرح اولیه داشت و نصاب به غیر از دستورالعملی که توسط کارخانه تولید کننده روی بسته بندی دستگاه نوشته شده است باید یک طرح اولیه هم داشته باشد و نکات مهمی را برای نصب مد نظر قرار دهد.
برای مثال باید از ضربه، فرورفتگی و جوشکاری در نقاط حساس و نازک لرزه‌ گیر جلوگیری کند. زیرا این کار باعث آسیب به سطح لرزه‌گیر می شود و علاوه بر این هرگز حرکت کششی و فشاری چرخشی هنگام نصب لرزه گیر نداشته باشد‌.
اگر در هنگام نصب لرزه گیر این نیرو های حرکت کششی و فشاری چرخشی روی آن اعمال شود باعث کاهش کارکرد صحیح لرزه‌ گیر خواهد شد و در عملکرد آن اختلال ایجاد می کند.
پس حتماً جوانب احتیاط در هنگام نصب لرزه گیر باید رعایت شود تا لرزه گیر به خوبی نصب شود و طول عمر بالایی هم داشته باشد. زیرا این اقدامات در هنگام نصب لرزه که باعث کاهش طول عمر آن هم خواهد شد.
برای نصب لرزه گیر هیچ پیش تنظیمی نباید داشت و تمام مراحل و روند نصب باید بر اساس دستورالعمل کارخانه تولید کننده انجام شود و همه چیز بر اساس نقشه سیستم لوله کشی باشد. تا هیچ مغایرتی از بین خطوط لوله و لرزه گیر ها اتفاق نیفتد.
بدون تردید با نصب صحیح لرزه‌ گیر می توانید تا سالیان سال بدون هیچ مشکلی از آن استفاده داشته باشید و به افزایش طول عمر خطوط لوله هم کمک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =