ابزار و لوازم

نحوه کار شیر صافی

شیر صافی چدنی توری استیلPN16 فاراب

نحوه کار شیر صافی

نحوه کار شیر صافی کاملا خارق العاده می باشد. زیرا این شیر جزو اتصالات لوله محسوب می شود که برای تصفیه، فیلتر و یا جداسازی مواد اضافی سیال استفاده می شود. این شیر ها در خطوط لوله اهمیت بسیار زیادی دارند، چون جلوی جریان زباله در خطوط لوله را به خوبی می گیرند. علاوه بر این از بستن رسوب در خطوط لوله هم جلوگیری می کنند. رسوب بستن خطوط لوله خطری جبران ناپذیر است که ممکن است عواقب بسیار بدی داشته باشد و شیر صافی می تواند به خوبی از این عواقب جلوگیری کند. 

علاوه بر این موارد، باید گفت، نحوه کار شیر صافی، به گونه ای می باشد، که از زنگ زدگی در خطوط لوله هم جلوگیری خواهد کرد. و به طور کل، جلوی خرابی های مختلف را به خوبی می گیرد و به افزایش طول عمر خطوط لوله هم کمک شایانی می کند. شاید با شنیدن نام شیر، تصور کنید این شیر هم مانند سایر شیرآلات مختلف، وظیفه ی باز و بسته کردن جریان سیال را بر عهده دارد. اما باید بدانید که به هیچ عنوان این گونه نیست. این شیر عملکرد های مختلف دیگری را هم شامل می شود. به همین علت هم جزو پر فروش ترین شیر های موجود در بازار قرار دارد و برای اتصالات مختلف استفاده می شود.

این شیر به بهترین شکل ممکن هرگونه ناخالصی را از بین سیال ها از بین می برد و اجازه نمی دهد که سیالات مختلف با وجود ناخالصی در خطوط لوله به حرکت دربیاید. همین مسئله مهم ترین مزیت و مهم ترین تفاوتی است که بین نحوه کار شیر صافی با سایر شیر های موجود در بازار وجود دارد. شیر های صافی در شکل ها و برند های مختلفی تولید می شوند. اما ماهیتی مشترک دارند. 

شیر برنجی صافی‌دار سیم ایتالیا PN20

تفاوت شیر صافی یا فیلتر ها در چیست؟

اکنون که به خوبی نحوه کار شیر صافی را توضیح دادیم، شاید این دغدغه ذهن اکثر افراد را به خود مشغول کند که شیر های صافی چقدر عملکردی شبیه و نزدیک به فیلتر ها دارند! اما باید بدانید که بین این دو مورد، تفاوت های جدی و زیادی وجود دارد. در واقع فیلتر، به وسیله ای گفته می شود که هرگونه ذره ی اضافی در سیال را با اندازه ی میکرونی هم متوقف و حذف می کند. شیر های صافی هم شاید این کار را انجام دهند اما اندازه ی میکرونی برای این شیر ها صدق نمی کند. 

شاید شیر های صافی، نوعی از فیلتر هم به حساب بیایند. اما هرگز نمی توان فیلتر ها را هم در رده ی انواع شیر های صافی تلقی کرد. دریچه ی شیر های صافی، دارای یک صفحه ی سوراخ دار یا مش می باشد. که می تواند ذرات بزرگ تر را در جریان سیال متوقف و حذف کند. 

مهم ترین تفاوت و مزیت دیگری که بین شیر های صافی و فیلتر ها وجود دارد، این است که فیلتر ها فقط یک بار قابل استفاده می باشند. در واقع یکبار مصرف هستند. اما شیر های صافی این چنین نیستند و تا چندین و چند بار هم می توان با خیالی راحت از آنها استفاده کرد. این دلیل هم جزو موجه ترین دلایلی است که میزان خرید شیرآلات صافی را گسترش داده است. و باعث شده است که این گونه از شیرآلات بتوانند به جای بسیاری از فیلتر ها هم به راحتی مورد استفاده قرار بگیرند. 

ویژگی های شیر صافی چدنی:

یکی از انواع مختلف شیر های صافی، شیر صافی چدنی می باشد. همان طور که از نام آن مشخص است، متریالی کاملا مقاوم و مستحکم دارد و از چدن ساخته شده است. شکل ظاهری این نوع از شیر های صافی، شباهت زیادی به سه راه 45 درجه دارد. همین مسئله هم باعث می شود تا بسیاری از افراد، که تخصص کافی ندارند، شیر صافی چدنی را با سه راه 45 درجه اشتباه بگیرند. 

اما در قسمت دهانه ی شیر صافی، یک عدد توری نصب می شود که وجود این توری، وجه تمایز میان شیر صافی و سه راه 45 درجه می باشد. این شیر به قدری مقاوم و مستحکم است که تا سال ها در محیط آب و محیط های خورنده مورد استفاده قرار می گیرد، بدون این که دچار آسیب خاصی شود. حتی این شیر هرگز دچار زنگ زدگی هم نخواهد شد و این مسئله جزو مزیت های مهم آن محسوب  می شود. 

نحوه کار شیر صافی بسیار خوب است. زیرا این شیر، قدرت تحمل فشار های مختلف 10، 16، 20 و 25 بار را دارا می باشد. شیری که بتواند این حجم از فشار را به خوبی تحمل کند و آسیبی نبیند؛ قطعا یک شیر عالی می باشد. 

در قسمت انتهای این شیر، یک درپوش قرار گرفته است که برای تمیز کردن شیر و استفاده ی مجدد، کاربرد دارد. در بخش آخر شیر هم یک کپ قرار دارد که به وسیله ی پیج و مهره به شیر وصل می شود. 

این شیر، ضد خوردگی، ضد فرسودگی و کاملا مقاوم و با دوام می باشد. هزینه ی ساخت آن هم نسبتا پایین است، به همین علت در میان انواع شیر های صافی، شیر صافی چدنی خریداران بسیار بیشتری دارد. علاوه بر این برای انتقال آبهای شرب و غیر شرب در حجم بالا هم بسیار مناسب است.

شیر صافی چدنی توری استیلPN16 وگ (بی همتا)

سخن آخر:

آشنایی با ماهیت و نحوه کار شیر صافی باعث می شود تا خریداران بتوانند این شیر کاربردی را، بر اساس ملاک ها و نیاز های خود با خیالی راحت خریداری کنند. علاوه بر شیر صافی چدنی، باید بدانید که این شیر در متریال های متفاوت و مختلف دیگر مانند برنجی، استیل و فولادی هم استفاده می شود. اما تمام این شیرها کاربرد و ماهیت مشترک دارند و فقط از لحاظ متریال متفاوت هستند.

شما با خرید و تهیه ی شیر صافی دیگر احتیاجی به پمپ های گران قیمت نخواهید داشت. در نتیجه صرفه جویی زیادی در هزینه ها هم صورت می گیرد. برای خرید این شیر با کیفیت و کاربردی، سایت اتصالات آنلاین در خدمت تمام خریداران گرامی می باشد و شیر های صافی مرغوب و اورجینال را با مناسب ترین قیمت عرضه می کند. تا تمام خریداران بتوانند با خیالی آسوده، خریدشان را از این سایت انجام دهند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − هفده =