ابزار و لوازم

اتصالات دنده ای جورج فیشر

اتصالات دنده ای جورج فیشر

تصالات دنده ای جورج فیشر یک شرکت گسترده سوئیسی می باشد که تشکیل شده از سه گروه بزرگ تولید کننده قطعات ماشین آلات ، قطعات سیستم های لوله کشی و قطعات خودرو خواهد بود شرکت جورج فیشر یکی از معروف ترین و معتبرترین سازندگان اتصالات لوله کشی می باشد که بیشتر از یک و نیم قرن در این حوزه کار می کند در این جا تصمیم به معرفی اتصالات گالوانیزه جورج فیشر خواهیم داشت این محصولات با بیشترین استانداردهای کیفیت طراحی و ساخته می شوند و در صنعت های گوناگونی مانند لوله کشی خانه ها و صنایع نفت و گاز به کار برده می شوند .

اتصالات دنده ای جورج فیشر به شکل دنده ای و در دو رنگ سفید و سیاه تولید خواهد شد و در بازار قطعه های لوله کشی با آرم GF+ به فروش گذاشته می شوند این قطعات تحت استاندارد EN 10242 اروپا تولید خواهند شد که در خیلی از کشورها و از جمله کشور ما بسیار معتبر و معروف می باشند برند جورج فیشر کالاهای خود را طبق نظر استانداردهای DIN EN 10242 ، ONORM EN 10242 ،  SN EN 10242 ، BS EN 10242 تولید می کند .

ویژگی های اتصالات دنده ای جورج فیشر

این مارک معروف جهت تولید اتصالات دنده ای جورج فیشر از بهترین نوع مواد اولیه و برترین فناوری ماشین آلات روز جهان استفاده کرده است همه این تولیدات از گارانتی اصالت کالا و خدمات پس از فروش در تمامی نقاط جهان برخوردار می باشند تا مشتری با خیالی آسوده خرید نماید هزینه نصب و نگهداری خیلی خوبی خواهد داشت طول عمر زیاد و دوام و کیفیت از بارزترین خصوصیات این محصولات بوده است همچنین مقاومت بسیاری در مقابل گرما و فشار از خود نشان خواهد داد این قطعات تا دمای 125 درجه سانتی گراد فشاری معادل 25 بار را تحمل خواهند کرد و تا دمای 300 درجه اندازه 20 بار فشار را تحمل می نمایند علاوه بر این ، این اتصالات سرما را تا منفی 50 درجه زیر صفر تحمل خواهند کرد .

جهت ساخت این اتصالات دنده ای جورج فیشر از شیوه گالوانیزه گرم استفاده خواهد شد در این شیوه اول آهن و یا فولاد را گرم خواهند کرد و آن را با موادی به اسم فلاکس آغشته می نمایند بعد آن را درون کوره حرارت خواهند داد و درون فلز روی مذاب فرو خواهند برد .

دامنه و مزایای لوله ها و شیرهای جورج فیشر

دامنه اتصالات دنده ای جورج فیشر در فناوری ساختمان و تاسیسات آب گرم و سرد می باشد .

مزایای این لوله ها عبارتند از :

به کار بردن از فلز مقاوم در مقابل خوردگی

دامنه وسیعی از انواع شیر جهت استفاده های مختلف

بهره برداری راحت و طول عمر زیاد

امکان عرضه با سیستم های کنترل نصب شونده و یا بدون سیستم های کنترل

این اتصالات دنده ای جورج فیشر از اتصالات دنده ای برزیل سنگین تر هستند .

جز اتصالات فشار قوی محسوب می شوند .

با وجود داشتن وزن بالا ولی خیلی براق و مناسب بوده است .

و جز معتبرترین شرکت های اتصالات در میان مصرف کنندگان می باشد .

هم چنین زانوها ، سه راه ها ، چپقی ، بوشن لبه دار ، مهره ماسوره از کالاهای مرغوب این شرکت بوده است .

به طور کلی اتصالات به دو دسته جوشی و دنده ای تقسیم خواهند شد بنابراین اتصالات گالوانیزه جورج فیشر به شکل دنده ای بوده است که ویژه قسمت آبرسانی می باشد استاندارد دنده های اتصالات این لوله ها به شکل BTS خواهد بود .

انواع اتصالات جورج فیشر به همراه وظایف :

  1. زانو گالوانیزه : از زانویی جهت تغییر دادن جریان استفاده خواهد شد موقعی که احتیاج به چرخش جریان بوده لازم است که از زانویی استفاده گردد برند جورج فیشر دارای زانویی با زاویه 90 درجه بوده است بنابراین از طریق زانویی 90 درجه گالوانیزه جهت جریان را می توان عوض کرد دقت کنید که زانویی گالوانیزه جورج فیشر به شکل توپیچ دنده شده است .
  2. چپقی گالوانیزه : وظیفه چپقی به طور کامل مانند زانویی گالوانیزه بوده است و فرق آن با زانویی در این می باشد که چپقی گالوانیزه از یک سمت به شکل توپیچ و سمت دیگر به شکل روپیچ خواهد بود .
  3. سه راهی گالوانیزه : از سه راهی گالوانیزه جهت انشعاب گیری از خط لوله کشی استفاده می کنند و در دو نوع سه راهی مساوی و سه راهی تبدیل ساخته می شود .

سه راهی مساوی گالوانیزه : هر سه مجرای ورودی و خروجی و انشعاب دارای یک اندازه هستند .

سه راهی تبدیلی گالوانیزه : در این نوع از سه راهی گالوانیزه ورودی و خروجی سایز مشابه داشته و اندازه انشعاب از اندازه های ورودی و خروجی کمتر می باشد .

دقت شود که زاویه میان خط ورودی – خروجی و انشعاب 90 درجه بوده است و هر سه قسمت هم به شکل توپیج خواهد بود .

  1.  تبدیل گالوانیزه : از تبدیل گالوانیزه جهت عوض کردن اندازه خط لوله استفاده خواهد شد موقعی که احتیاج باشد تا دو لوله گالوانیزه و یا لوله و اتصالات گالوانیزه با اندازه های غیر مشابه به هم وصل شوند لازم است از تبدیل گالوانیزه استفاده شود تبدیل های گالوانیزه اتصالات دنده ای جورج فیشر به شکل توپیچ و روپیچ بوده است.
  2. بوشن گالوانیزه : جهت ادامه دادن روند خط لوله کشی لازم است از بوشن گالوانیزه استفاده کنید همان گونه که می دانید طول لوله های گالوانیزه 6 متر بوده و جهت متصل کردن دو لوله گالوانیزه به هم به دلیل روپیچ بودن هر دو قسمت به مشکل بر خواهیم خورد و لازم است جهت برقرار کردن اتصال میان دو لوله گالوانیزه از بوشن استفاده شود بوشن های گالوانیزه از دو سمت به شکل تو پیچ بوده است .
  3. مغزی گالوانیزه : جهت متصل کردن دو قسمت توپیچ به هم لازم است از مغزی گالوانیزه استفاده نمایید شکل ظاهری مغزی به شکلی بوده که از هر دو سمت روپیچ می باشد .
  4. درپوش گالوانیزه : از درپوش جهت کور کردن و مسدود نمودن لوله های گالوانیزه استفاده خواهد شد درپوش های گالوانیزه به شکل توپیچ می باشد و جهت اتصال به لوله گالوانیزه که به شکل روپیچ بوده استفاده می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 2 =