ابزار و لوازم

اتصالات مانیسمان ایران اتصال

اتصالات مانیسمان ایران اتصال

اتصالات مانیسمان ایران اتصال به گونه ای از اتِصالات گفته می شود که در تولید آن ها از لوله ی مانیسمان استفاده شده است. هیچ گونه درز و خط جوشی در بدنه ی این گونه از اتصالات مشاهده نخواهید کرد به همین علت به اتصالات مانیسمان و اتصالات بدون درز نیز می گویند.

مانیسمان به لوله ای گفته می شود که از فولاد شمس تولید شده است و یک استوانه ی بدون درز به حساب می ‌آید و در واقع در لوله مانیسمان بدون درز هیچ گونه جوشی ملاحظه نمی‌ شود و به همین علت ظاهر این که از لوله ها و اتصالات بسیار زیبا و مرتب می باشد سوالات جوشی بدون درز یا همان اتصالات مانیسمان دارای رده های مختلف با تحمل فشار و کارایی های مختلف هستند.

اتصالات مانیسمان ایران اتصال جزو بهترین تولیدات به حساب می آیند و ساخت ایران و تولید ملی به حساب می آید.

کاربرد اتِصالات مانيسمان:

محصولات تولید شده توسط اتصالات مانیسمان ایران اتصال مانند لوله های مانیسمان دارای ضخامت تحمل فشار و دمای بالا هستند به همین علت مقاومت و استحکام بالایی را دارا می باشند. می‌توان از این گونه از اتِصالات در موارد مختلفی از جمله صنایع نفت و گاز،‌ فناوری ساخت و ساز، صنایع پزشکی، صنایع شیمیایی، انرژی های تجدیدپذیر، صنایع هوا فضا، صنایع خودرو سازی، صنایع حمل و نقل، صنایع دریانوردی، صنایع مادر، انتقالل سیالات و بخار با دما و فشار بالا، ساخت پل و اسکله های دریای، سیستم های اطفاء حریق آتش نشانی در ساختمان‌ ها، تاسیسات مرکزی برج‌ ها، آبرسانی در موتور خانه ها و… استفاده کرد.

معرفی انواع اتصالات مانیسمان ایران اتصال:

در زیر مهم ترین این اتصالات را معرفی خواهیم کرد.

زانویی مانیسمان:

زانویی مانیسمان از لوله ی مانیسمان تولید می‌ شود. و جزو یکی از مهم ترین موارد در اتصالات مانیسمان ایران به حساب می‌ آید. و هیچ گونه درز جوش در بدنه ی این زانویی مشاهده نخواهید کرد. این محصول معمولاً به عنوان اتصال قابل جوشکاری در خطوط لوله با دما و فشار بالا استفاده می‌ شود. این زانو تحت زوایا و شعاع خم مختلف تولید و عرضه می‌ شود و نسبت به سایر اتصالات دارای تنوع بسیار زیادی می باشد. و شما در خرید آن با محدودیت مواجه نخواهید شد.

تولید زانو های مانیسمان با روش های گرم و سرد انجام می‌ شود و هر کدام از این روش ها ممکن است مزایا و معایب خاص خودشان را داشته باشند. در اکثر موارد این زانویی ها از لوله های فولادی مانیسمان تولید می‌ شوند. که در اندازه ی مناسب برش خورده درون شفت قرار می‌ گیرد و توسط پرس به جلو رانده می‌ شود و در انتهای باند از داخل کوره قوس الکتریکی عبور می کند این روش تولید برای زانوی هایی که دارای اندازه ی کوچک و ضخامت کم هستند مناسب است.

روش دیگر نیز استفاده از نورد گرم می باشد. در روش نورد گرم، لوله ی مانیسمان برش داده می شود و داخل کوره گداخته می شود. پس از این مرحله داخل قلاب عصایی شکل قرار می‌ گیرد و با فشار پرس به جلو رانده می شود و در انتها زانویی شکل خواهد گرفت. معمولا زانویی های با قطر و ضخامت بالا با این روش تولید می شوند.

سه راهی مانیسمان:

سه راهی های مانیسمان نیز از لوله های مانیسمان تولید می شوند. روی بدنه ی سه راهی های مانیسمان هیچ گونه ردی از جوش دیده نمی شود. این قطعات از لوله های فولادی کربن استیل تولید می شوند و به همین علت اتصالات مانیسمان به عنوان اتصالات جوشی فولادی نیز شناخته می‌ شوند. سه راهی مانیسمان دارای سه انشعاب می باشد که می تواند جهت جریان را تغییر بدهد. سه راهی مانیسمان می‌ تواند نسبت به سه راهی درز دار دما و فشار بسیار بالاتری را تحمل کند. مقاومت و استحکام بالایی را نیز دارا می باشد.

کپ جوشی:

برای مسدود کردن و یا کور کردن انتهای خطوط لوله از کپ جوشی استفاده می‌ کنند. کپ جوشی در دو نوع مختلف کپ تخت و کپ گود تولید می شود. و اتصالات مانیسمان ایران اتصال نیز در این زمینه کپ های با کیفیتی را تولید می کند. این کپ ها در ضخامت های مختلفی تولید می شوند و شما می توانید ضخامت مورد نظر خود را به صورت سلیقه ای خریداری بکنید.

نیپل مانیسمان:

نیپل در سیستم پایپینگ به قطعه ای کوچک گفته می شود. برای بسته شدن به اتصالات دیگر دارای دو سر دنده و یا یک سر دنده می باشد. نیپل ها در انواع مختلف: نیپل شش گوش، نیپل لوله ای، نیپل بشکه ای، نیپل فلنجی، نیپل تمام دنده، نیپل یک سر دنده و نیپل فلزی تولید می شوند. و این امر نشان می‌ دهد که نیپل ها از تنوع فوق‌ العاده بالایی برخوردار هستند. و شما می‌ توانید با سلیقه خود و بر اساس نیازی که دارید نیپل مورد نظرتان را خریداری بکنید.

معرفی شرکت ايران اتصال:

شرکت صنایع فولادی ایران اتصال از سال ۱۳۶۹ و در یک کارگاه کوچک واقع در سه راه افسریه ی تهران فعالیت کاری خود را آغاز کرد. در ابتدا این شرکت به تولید زانو های جوشی در تعداد محدود می پرداخت. با گذشت مدتی و کسب تجربه های مختلف، فعالیت این شرکت گسترش پیدا کرد. و از سال ۱۳۷۳ این شرکت با کوشش و تلاش فراوان توانست که پیشرفت کاری بسیار خوبی را برای خود رقم بزند. و واحد تولید انواع سه راهی جوشی را راه اندازی کرد.

این شرکت معتبر امروزه با پیشرفت های متمادی بهترین اتصالات مانیسمان را تولید می‌ کند و جزو بهترین تولید کنندگان در سطح جهان به حساب می آید. چون تمامی محصولات تولید شده توسط آن از کیفیت فوق العاده بالایی برخوردار هستند و بر اساس استاندارد های لازم ملی و بین المللی تولید شده‌ اند. که قیمت بسیار مناسبی نیز دارند. اتصالات مانیسمان ایران اتصال جزوه. فوق العاده ترین اتِصالات مانیسمان در سطح کشور به حساب می آیند. بعد از گذشت سال ها این شرکت به سطحی از اعتبار دست پیدا کرده است که محصولات بسیار مناسبی را تولید می کند و در میان صنعت گران وافراد فنی در این زمینه خریداران بسیار زیادی را نیز به خود اختصاص داده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − پنج =