ابزار و لوازم

اتصالات دنده ای مک

اتصالات دنده ای مک

اتصالات دنده ای مک یکی از معتبر ترین و شناخته شده ترین نوع اتصالات محسوب می شود که متعلق به کشور چین می باشد. اتصالاتِ دنده ای مک در دو رنگ سیاه و سفید موجود می باشند. که معمولا از نوع سفید آن برای لوله کشی روکار و لوله کشی آب و سیالات مایع استفاده می‌ کنند. و نوع سیاه آن نیز برای اتصالاتِ توکار و مصارف گازی مورد استفاده قرار می گیرد.

لوله های تولید شده توسط برند مک دنده ای هستند و به همین علت به اتصالات دنده ای نیز متصل می شوند. کیفیت ساخت محصولات تولید شده توسط این برند بسیار بالا می باشد. نکته ی مهم این است که استفاده از این گونه اتِصالات با کیفیت نقش مهمی در افزایش کیفیت لوله کشی و سیستم‌ های پایپینگ ایفا می کند.

بسیاری از افراد تصور می‌ کنند که محصولات چینی و برند های چینی کیفیت های لازم را دارا نمی باشند. اما واقعیت این است که تمامی محصولات تولید شده توسط کشور چین بس کیفیت نیستند و در این کشور نیز برند ها و محصولات با کیفیتی یافت می شود. برند مک نیز جزو آن دسته از برند های موفقی است که در کشور چین محصولات بسیار با کیفیت را تولید می‌ کند. به طوری که سالانه مقدار بالایی از اتصالات دنده ای مک در بازار جهانی به فروش می رسند. در کشور ایران نیز این دسته از محصولات از طرفداران خریداران زیادی برخوردار هستند. امروزه که واردات اتصالاتِ دنده ای توپی برزیل در کشور ایران بسیار کم شده است، محصولات برند معتبر مک، کاملا فرصت برای عرضه دارند و این دلیل نیز یکی از دلایل مهم مبنی بر فروش بالای محصولات برند مک در کشور ایران می باشد.

موارد مختلف استفاده از اتصالات دنده ای مک:

  • تاسیسات و لوله کشی های آب در ساختمان ها و منازل
  • تاسیسات صنعتی
  • سیستم تهویه ی هوای مطبوع
  • خطوط لوله ی هوای تحت فشار
  • سیستم های آتش نشانی
  • سیستم های آبیاری و کشاورزی
  • تاسیسات گازی
  • سیستم های فاضلاب
  • و….

این موارد نشان می دهند که اتصالات دنده ای مک تا چه میزان پرکاربرد و مهم هستند. به آن دسته از اتصالاتی که دارای روکش سفید هستند، اتصالاتِ گالوانیزه گفته می شود. که معمولا اتصالاتِ گالوانیزه کاربرد به مراتب بیشتری نسبت به اتصالاتِ سیاه و بدون روکش گالوانیزه دارند. چون همانطور که میدانید روکش گالوانیزه سبب می شود تا تجهیزات مختلف در اثر شستشو و مجاورت با رطوبت دچار زنگ زدگی، خوردگی و پوسیدگی نشوند.

مزایای استفاده از اتصالات گالوانيزه ی مک:

اتصالات دنده ای مک که شامل اتصالاتِ گالوانیزه نیز می شوند، دارای مزیت ها و نکات مثبت زیادی می باشند. که به صورت مفصل به هر کدام از این مزایا خواهیم پرداخت:

هزینه ی کمتر: معمولا اتصالاتِ گالوانیزه و مقاوم در برابر خوردگی و زنگ زدگی، هزینه ی بالایی دارند. اما محصولات برند مک، از هزینه ی به مراتب کمتری در مقایسه با موارد مشابه، برخوردار هستند. همین هزینه ی کم نیز سبب می شود تا افراد زیادی جذب این برند بشوند و محصولات آن را خریداری بکنند. علاوه بر هزینه ی پایینِ خرید، هزینه ی تعمیر اتصالات دنده ای مک نیز بسیار پایین می باشد. چون اکثر قطعات مورد نیاز آن به وفور در کشور ایران وجود دارند و قابل دسترسی هستند.

طول عمر و دوام بالا: همان طور که در ابتدای مقاله ذکر شد، محصولات تولید شده توسط برند مک، از مواد اولیه ی با کیفیت تهیه می شوند. همین موضوع موجب می شود تا این محصولات از دوام و طول عمر بالایی برخوردار شوند. به طور کل، مواد اولیه ی با کیفیت نقش مهمی در افزایش دوام اتصالات دنده ای مک ایفا می کنند. بنابراین هرگز این گونه از اتصالات در مجاورت با آب، رطوبت، تغییرات جوی، گذر زمان و… آسیبی نمی بینند و تا سالیان طولانی قابل استفاده می باشند.

تهیه شده بر اساس استاندارد های لازم و مهم بین المللی: یکی از مهم ترین مزیت های اتصالات دنده ای مک این است که این محصولات همگی بر اساس استاندارد های لازم بین المللی تولید می شوند و همین نکته، دال بر کیفیت بالای این محصولات خواهد بود. و نشان می دهد که برند مک از اعتبار فوق العاده ای در سطح جهان برخوردار می باشد.

نمونه هایی از اتصالاتِ دنده ای مک:

زانو گالوانیزه 90 درجه : این محصول جزو موفق ترین تولیدات برند مک به حساب می آید و در اتصالات فلزی مختلف از جمله: اتصالات آب، گاز، بخار، هوا و… کاربرد دارند.

سه راه گالوانیزه مساوی: از جمله تولیدات برند مک است که در کشور چین تولید می شود. از این محصول نیز می توان برای اتصالات سیالات مایع و گازی مختلف بهره برد.

زانو گالوانیزه 45 درجه مک چین: یکی از تولیدات برند مک محسوب می شود که برای انتقال سیالات مختلف در سیستم های لوله کشی می توان از آن استفاده کرد.

بوشن مک: قطعه ای استوانه ای شکل و بسیار کاربردی و مهم می باشد که برای متصل کردن دو لوله به یک دیگر در سیستم لوله کشی از آن استفاده می کنند.

مغزی گالوانیزه مک: مغزی یکی از پرفروش ترین تولیدات اتصالات دنده ای مک به شمار می آید. از آن می توان در سیستم های آبرسانی و آتش نشانی بهره برد. که اتصال آن نیز به صورت دنده ای می باشد.

کارخانه ی مک:

کارخانه ی مک کار خود را از سال 1987 میلادی در چین آغاز کرد. کارخانه ها و برند های زیاد و متعددی وجود دارند که به تولید انواع اتصالاتِ فلزی می پردازند، اما کارخانه ی مک جزو بهترین ها و سرآمد ترین ها در این زمینه به حساب می آید و همواره محصولات فوق العاده ای را تولید می کند. به طوری که اتصالات دنده ای مک در رده ی موفق ترین های جهان قرار دارند و بسیار فروش خوبی را به خود اختصاص داده اند. این کارخانه از سال 1993 کار صادرات را آغاز کرد و از آن سال به بعد، محصولات خود را به 150 کشور مختلف صادر کرد. که کشور ایران نیز جزو همین 150 کشور وارد کننده ی اتصالات دنده ای مک به حساب می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 6 =